ניסוי כלים: יוני דריי עם הלומו 800
היי, אני יוני דריי, אני בן 28, מתגורר ביקנעם עילית. נחשפתי לצילום אנלוגי מקצועי לפני שנתיים, המרקם, הצבעים ואופי הצילום משכו אותי פנימה ומצלם בפילם סה"כ שנה. כרגע אני מתמקד בעיקר בפורמט בינוני והמצלמה שבה אני משתמש היא הפנטקס 6x7 עם עדשה 105 2.4
קודם כל אני אתחיל בכך שזו הייתה הפעם הראשונה שהשתמשתי בלומו 800 בהמלצת החבר'ה מאינטרפוטו. צילמתי את הפילם בפורמט בינוני בפנטקס שכבר פירטתי עליה בהתחלה. כשהכנסתי למצלמה את הסרט לומוגרפיה 800 (אחרי שימוש בפורטרה 160 על אסא 100) צילמתי את התמונה הראשונה בלי ששיניתי קודם את הגדרות מד האור וכיוונתי אותו ל-800 ISO, בפורמט 6X7 מתקבלים מסרט צילום 120 עשרה פריימים סה"כ.
לאחר מכן, שיניתי את האסא ל800 בידיעה שאו ש"הלך" לי הצילום הראשון, או שהתוצאה תפתיע, בפילם תמיד יש הפתעות לטוב או לרע. צילמתי את אותה התמונה גם באסא 800 כדי שאני אוכל להשוות.
להפתעתי, התוצאה הייתה מדהימה בהתחשב בזה שהיה זה כבר זמן של שקיעת השמש, והשמש הייתה צדדית ודי חזקה אבל בצבעים חמים יותר מאשר בשיא הצהריים. כשקיבלתי את הסריקות הופתעתי לראות שבתמונה לא היה טיפת איזור שרוף. כל הפרטים נשמרו בצורה מדהימה, ההבדל בין התמונה של ה100 אסא לבין ה800 היה מאוד מינורי, שזה די הפתיע אותי לטובה. מה שמאוד אהבתי הוא עניין הגריין העדין שלא כל כך מורגש.
את הלומו 800 תכננתי לצלם בשעות השקיעה ברמת הגולן כדי לבחון את הצבעים וגם כדי לקבל תוצאה של gradient האופייני לפורמט בינוני. לאחר שתיקנתי את הסריקות התוצאה הייתה די מדהימה, ואת הצבעים מאוד אהבתי שגם היו ממש קרובים למקור. בין אם זה השמים או שאר האובייקטים בתמונה.
הנקודה שפחות אהבתי בסרט, וזה נטו עניין של טעם, זה ששמתי לב שאת התאורה הלבנה קיבלה גוון ירקרק. יש שיאהבו אבל אני רציתי לקבל תוצאה סופית זהה למציאות שזה בעצם אור לבן נעים יותר. אז הייתי צריך לשנות בעריכה את הגוונים הירוקים בפנסים והחזרתי אותם ללבנים. לעומת סינסטיל ששם האורות הלבנים לרוב יהפכו לגוון יותר כחול מאשר ירוק שאת זה אני יותר אוהב, זה מראה יותר מחמיא לטעמי. לסיכום-לומו 800 לגמרי פילם שאמשיך להשתמש בו.
כל הזכויות על הצילומים שייכות לצלם יוני דריי. לפרופיל האינסטגרם שלו לחצו כאן, לאתר שלו לחצו כאן
לרכישת סרט הצבע לומוגרפיה 800 ב35ממ לחצו כאן, לפורמט בינוני, 120, לחצו כאן
רוצים לשתף חוויות אנלוגיות במגזין שלנו? כתבו לנו למייל [email protected]